Interview with a vampire

Nästan iallafall. Det var jag som blev intervjuad av Jenny, som borde kunna räknas som legitim vampyr vid det här laget eftersom hennes intag av dagsljus består av det lilla hon ser när hon åker till jobbet. Stackarn! Jag intervjuade ju henne och detta la hon upp på sin blogg Paraworld. Och jag lovade lägga upp min också så här kommer den!

Fråga 1: Skulle du lagligt byta namn till Katta Strofen för 1 miljon kronor?
Svar: Skulle inte ens tveka :D

Fråga 2: Julsmust eller cola till julmaten?
Svar: Julmust. Det hör till :)

Fråga 3: Skulle du avstå från kaffe en hel vecka om du visste att det skulle rädda ett barns liv i Colombia?
Svar: Har en känsla av att det faktiskt skulle kunna vara så i verkligheten :/ Ja jag skulle absolut avstå om jag var helt säker på att det skulle rädda ett liv. Jag skulle vara ett vrak men det skulle det nog vara värt.

Fråga 4: Vad tycker du om superbloggare som t ex Kissie, Dessie, Kenza eller Paow.
Svar: Jag har egentligen inget att säga om dem eftersom jag inte följer dem. Tycker däremot att det är vääääldigt skrämmande att svenska folket kan vara så överförtjusta i att läsa en helt vanlig vardagsblogg. Vad gör deras bloggar så speciella egentligen? Har vi verkligen blivit så dumma att det mest fascinerande som finns i världen är en fjortisaktig, bortskämd stockholmstjejs dagliga shopping?

Fråga 5: Nu ger jag igen med samma mynt och frågar vem din senaste sexdröm handlade om?
Svar: Jag hade nog tur för jag hade en om Christian Bale, OCH JAG KOM IHÅG DEN!! :D

Fråga 6: Vem skulle du viljla träffa om du fick träffa precis vem som helst under en dag? Död eller levande?
Svar: Jisses vad svårt... Ehhhh, jag skulle nog välja min gammelmormor, eller kanske lite längre bak i släkten. Inte bara för att se vad man har för blod som rinner igenom en, utan även för att denna person säkert har massor att berätta. :) 

Fråga 7: Vem skulle spela huvudrollen i en film om ditt liv? 
Svar: Kristin Kreuk när jag var ung, och Catherine Zeta-Jones som äldre. 

Fråga 8: Har du en egenskap du riktigt skäms för? 
Svar: Jag skäms lite över att jag kan överreagera om saker inte går som jag vill när jag är tvärsäker på att jag hade rätt, även om det visar sig att jag hade fel. Skäms dessutom över att jag är så fruktansvärt oteknisk, speciellt med tanke på hur samhället ser ut idag. 

Fråga 9: Vilka 3 killar har du med på listan över de killar man får vara "lagligt" otrogen med om man är i ett förhållande?
Svar: 1. Alexander Skarsgård, 2. Johnny Depp och 3. Orlando Bloom

Fråga 10: Vad är du mest rädd för, spindlar eller hajar? 
Svar: Borde vara hajar, men näe, spindlar känns värre eftersom de finns på land. 

Fråga 11: Om du fick vara kille för en dag, vad skulle du göra då? 
Svar: Skulle bete mig precis så svinaktigt som vi tjejer påstår att killar gör och se om det faktiskt är accepterat eller om vi tjejer bara överdriver. Eller så skulle jag sitta och runka hela dagen. :P 

Fråga 12: Du har försovit dig och du hinner inte med allt på morgonen. Vilket moment väljer du bort i första hand? Frukosten, tandborstningen, sminkningen? 
Svar: Väljer bort att sminka mig. Det är inte viktigt :) 

Fråga 13: Vad är det fulaste plagg du någonsin ägt, efter att du fyllt 18? 
Svar: Kommer ihåg att jag köpte en lång, stickad polo från nätet för ca 3 år sedan, som man skulle kunna ha som klänning. Den såg jättesnygg ut på bild i en härligt dovt ljunglila färg. När jag fick den var den snarare grisrosa, och efter att jag hade haft den på mig en enda gång så märkte jag att tyget töjde sig precis över magen och la sig i veck där så jag såg ut som michelingubben på magen. Och klänning var det inte tal om för tröjan bara gled upp och gled upp tills man visade röven. Dessutom var polokragen stickig och tajt. Usch! 

Fråga 14: Pinsam fråga: Värsta sexminnet?
Svar: En kille jag strulade med på en fest, när jag var ganska full och ganska ung dessutom. Han var jättesöt, verkade vettig och verkade dessutom genuint intresserad. När vi väl hamnade i säng så visste han inte alls vad han höll på med. Han nöp mig hela tiden, råkade smocka till mig mer än en gång och han hann knappt stoppa in den förrän han kom och då rullade han runt och däckade. Dagen efter när han var nykter var han dessutom världens tönt, jobbig och jävlig och betedde sig som ett svin. Den enda kille jag träffat som borde bli alkoholist, för allas trevnad.

Fråga 15: Har du någon tvångstanke? 
Svar: Förutom kaffet? Jo, jag måste, måste, måste bara duscha med både ytterdörren och dörren till badrummet låst och även draperiet fördraget, även om jag är helt själv i hela huset och vet att jag kommer vara det resten av veckan. Sen går jag ut därifrån i bara handduk ändå. xD

Fråga 16: Vilken kändis skulle du vilja ge en ordentlig make-over? 
Svar: Joan Cusack. Seriöst, kvinnan har ju sett likadan ut sen 80-talet! 

Fråga 17: Vilken typ av människa står du inte ut med? 
Svar: Folk som tror de står över andra människor, vare sig det beror på rasism eller att de helt enkelt bara tror att de är smartare, bättre eller snyggare än andra. 

Fråga 18: Vem skulle du vilja byta liv med för en dag? 
Svar: Paris Hilton. Jag skulle vilja se hur det är att bli konstant bevakad, bli hånad för allt man säger och gör och dessutom ha pengar som gräs. Kanske är hon helt missförstådd, kanske inte. 

Fråga 19: Tror du på ett annat liv efter detta? 
Svar: Jag vill gärna tro att det finns något mer, men jag vet inte om det finns någon teori som är så pass väl utformad att jag helt och hållet kan tro på en av dem. Varken reinkarnation, spöken, himlen/helvetet eller att själen lever vidare känns speciellt sanningsenligt. 

Fråga 20: Vilka egenskaper söker du hos en kille? 
Svar: Han måste visa respekt, inte bara för mig, utan för alla andra om inte det är så att någon inte förtjänar det. Sen måste han ju såklart vara trogen och ärlig. Utseende, ekonomi eller intressen spelar inte alls någon roll.
  
Fråga 21: Anser du att du har en bra känsla för stil?
Svar: Jag tror att jag har det. Jag klär mig/inreder efter hur jag själv trivs, men jag tror jag har rätt bra smak.

Fråga 22: Hur gör du för att göra vintern lite mer genomlidlig?
Svar: Jag ser till att jag gör allt det jobbiga värt det. Om jag blir kall och blöt belönar jag mig med ett varmt bad. Om jag måste skotta uppfarten så tänker jag på hur snyggt det blir och hur mycket lättare det är att ta sig fram sen. Om jag måste betala en svindyr elräkning så tänker jag på hur jobbigt det kunde vara om det istället varit svinkallt i lägenheten.

Fråga 23: Skulle du kunna inreda ditt sovrum i ärtgrönt och bajsbrunt om du fick gratis hyra för det?
Svar: Ja, det hade nog varit värt det. Sovrummet är man ju mest i när man sover och då märker man det inte. Det går nog säkert göra fint även med de färgerna. :)

Fråga 24: Vad är det äckligaste du vet i matväg?
Svar: Det mesta går att äta, men torr och dåligt tillagad mat går fetbort. Är inte överdrivet förtjust i pölsa heller.

Fråga 25: Har du ätit sniglar än?
Svar: Nej, och jag är inte jättesugen på att prova, men det kommer väl :D

Fråga 26: Vad är det mest exotiska du har ätit?
Svar: Är inte så bevandrad i matkultur men blev bjuden på en iransk buffé en gång, meze tror jag det kallas. Det var jättegott även om det mesta innehöll kikärtor :)

Fråga 27: Vilken högtid är den mest meningslösa? Jul, påsk, midsommar eller Halloween? 
Svar: Säger nog påsken. Känns lite värdelöst att sätta upp en massa gula kycklingar i bara en vecka. Jul och midsommar känns viktigare och under Halloween är det ju maskerader och skräckfilmer och sånt skoj :) 

Fråga 28: Hur tror du att ditt liv ser ut när du är 65? 
Svar: Jag hoppas väl att jag vid den tiden kan se tillbaka på mitt liv och känna mig stolt. Jag har barn och barnbarn som hälsar på ofta och en man som fortfarande lever. Vi är lyckliga tillsammans och flyttar gemensamt till ett litet hus vid havet i södra Europa där vi har pengar så att vi klarar oss och slipper oroa oss. Jag ser hur jag sitter och broderar med en hårig norsk skogskatt jämte mig i soffan och en liten söt hund på mattan vid mina fötter. Och jag har lärt mig laga riktigt god mat också så när jag blir pensionär ska jag baka och laga mat i massor. :) Jag hoppas att jag förblir frisk och glad också och att jag har kvar alla mina vänner. :) 

Fråga 29: Har storleken betydelse?
Svar: Ja det har den faktiskt. Men det får vara ganska extremt innan det har betydelse. Och det är ju trots allt inte in-ut-in-ut som ger det resultat man vill ha.

Fråga 30, SISTA FRÅGAN: När grät du senast?
Svar: För några veckor sedan när mina föräldrar var här och de skulle åka hem igen. Träffar ju inte dem så ofta nuförtiden.

Jenny: Ser du att det går att vara snäll?
Jag: Det är inte lika roligt! :D Och var inte förra frågan sista frågan?
Jenny: I intervjun ja!
Jag: Kul att lära sig något nytt om varandra iallafall.
Jenny: Tror vi känner varandra för väl för jag har inte lärt mig ett smack!
Jag: Inte jag heller.....











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0