Svar på tal!

Jag har inte många läsare, och de få jag har är jag väldigt tacksam för. Nu driver inte jag min blogg i något försök att bli stor eller få massor av läsare utan glömmer oftast bort den. Detta leder även till att jag får ytterst få kommentarer. Är typ bara min vän Jenny som kommenterar, haha...

Men idag loggade jag faktiskt in för första gången på evigheter och då hade jag fått en kommentar från någon liten nätmobbare som troligtvis inte hade något bättre för sig när h*n skolkade från skolan för att verka cool. Jag tog bort denna kommentar illa kvickt för jag vill inte ha någon form av idiotisk mobbing på min blogg!!

I allafall, denna lilla lus till läsare påstod att jag skulle vara en lögnare för saker och ting stämmer inte i mitt inlägg som jag skrev sist. Okey..? Jag hade kunnat ta det lilla påhoppet om denna person faktiskt hade konkreta bevis för att jag är en lögnare.

Så här löd kommentaren: "Du ljuger som en häst skenar också. Du kan knappast vara i Frankrike eftersom du skriver på svenska med svenska å,ä och ö. Och vem fan har råd att köpa hus i Frankrike när man är student?! Eller köpa häst heller för den delen? Haha, och såååå typiskt att det är en Anglo-arab i Frankrike, så originellt.... Du har ju inga bilder som styrker det du säger alls!"


Okey... Då tar vi det från början!

 

1. Så jag ljuger inte bara, jag ljuger alltså okontrollerat och panikartat? För det är ju så en häst skenar....
 

2. Anledningen till att jag har svenska å, ä och ö är för att jag har tagit med mig min dator som jag köpte i SVERIGE!! Och även om det inte skulle vara så, att jag köpt datorn här i Frankrike så kan man fortfarande ställa in tangentbordet så att man har svenska bokstäver! Hur är detta ett bevis för att jag inte är i Frankrike?!?! 

3. Man har råd att köpa hus om man köper loss det av sina egna föräldrar som inte begär en ockersumma varje månad! Som jag skrev i texten!! Det hjälper också om man sparade en massa pengar innan man for iväg. Eller det faktum att jag sålde av lite av mina möbler och min bil innan jag flyttade som gav extra pengar. Jag tänker innan jag gör något förhastat, vilket är mer än man kan säga om vissa som kommenterar.... 

4. Som jag skrev i texten var vi 3 tjejer som delade på hästen med en symbolisk summa! Hästen är gratis egentligen men vi donerar pengar till stallet kan man säga och vi gav 100 euro var, vilket inte är speciellt mycket. Och som jag nämnde ovan. Sparade pengar är förbannat gött att ha. 

5. Vem har sagt att det måste vara originellt när man köper häst? Klagar du på svenskar som äger nordsvenskar också?! Om inte folk från det egna hemlandet köper rasen, vem sjutton ska göra det då? Och ja, vad konstigt att det råkar vara en Anglo-arab, det är ju bara en fransk ras, och en av de vanligaste raserna i landet, för att inte tala om att korsningar mellan de 2 vanligaste raserna i världen råkar bli just anglo-araber! Hade förstått ditt argument att det var osannolikt att jag skulle köpa en häst om det var en väldigt ovanlig hästras som inte säljs utanför sina länder som t ex Przewalskihästen eller Yakuthästar. Förstår inte alls ditt argument här. 

6. Nej, jag har inga foton, betyder det att jag ljuger då? Isåfall borde jag ju inte ens finnas till eftersom jag inte har foto på mig själv heller? I såfall borde jag ju inte vara någonstans alls för jag har inga foton som styrker att jag faktiskt befinner mig på en plats överhuvudtaget just nu. Seriöst! Ta reda på fakta innan du anklagar lilla vän. Jag har en kamera. Jag har en kamera och flera minneskort fulla med bilder. Jag har en portabel hårddisk där jag har en massa, massa foton. Anledningen till att de inte ligger på bloggen? Jo, för att jag väldigt sällan kommer att tänka på bloggen. Tänker jag på den överhuvudtaget så loggar jag bara in väldigt snabbt för att skriva och jag orkar inte lägga ner energin på att föra över foton från alla hårddiskar och minneskort bara för att slänga upp en bild på en blogg jag inte bryr mig ett skit om!! (Plus att jag är oteknisk så in i helvete så jag vågar knappt röra minneskorten). 

Om det nu är någon mer som tycker att mina historier känns osannolika så kan ni kanske tänka efter nästa gång och skicka mig en förbannad jävla trevlig fråga istället för att hoppa på mig! Tur för alla idioter därute att det är nästan 20 grader varmt och soligt idag, annars hade vi haft en Katta-strof på bärsärkagång! Kaffe ute i trädgården som gäller idag där jag kan glömma allt vad internet heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0