På upploppet

Ja nu är det bara några få skoldagar kvar. Alla rapporter, arbeten, projektarbeten och tentor är avklarade och jag klarade även detta år. Eftersom jag trivs så bra på skolan så har jag sökt in till ett tredje år men denna gång inriktad speciellt på mytologi. Det kommer innebära att jag inte kommer fortsätta med arkeologiska utgrävningar, men historia är lika viktigt inom mytologin. Det jag hoppas på är nämligen att så småningom få ingå i det lilla teamet forskare inom mytologi. Känns jättebra med det målet även om det troligtvis kommer innebära mer plugg i några år till. 

Men det blir inte bara plugg framöver heller. Jag har fått ett super sommarjobb! Ska jobba i stallet i sommar och hjälpa till där. Även om ridskolehästarna mest ska gå och lata sig i hagen så kommer det ändå finnas jobb och det känns kanon att kunna vara nära Lazarus så mycket. Lazarus ska nämligen börja tävlas lite lätt i sommar nu när han fått kondition och muskler igen. Har jag tur kommer jag även kunna jobba där extra nästa termin så jag kan finansiera studierna lite mer.

De sista dagarna nu är det bara några föreläsningar på skolan och slappande. Vi ska ha en liten klassfest nu i veckan och sen en liten aavslutning där vi får våra certifikat, diplom, utbildningsbevis och allt vad det kan vara.

 

Känns kanon just nu!  
 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Way to go Katta!! ;)

2012-05-29 @ 23:57:55
URL: http://paraworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0