Bitchbloggen!

Ja jag får snart döpa om min blogg för jag har bitchat i de senaste två inläggen nu, om man räknar med det här då! Men det är inte riktigt färdigklagat än! Inte på långa vägar! Ska iallafall påbörja detta inlägg positivt och förhoppningsvis avsluta det på samma sätt!

Jag pratade med min goa vän Jenny idag för att i stort sett säga hejdå innan min resa. Jag har nämligen på tok för mycket grejer på gång under nästa vecka, sen är det ju påsk och allt vad det innebär. Sen reser jag iväg på mina äventyr. Jag förstår inte hur jag ska klara mig utan min Victor, eller utan min Jenny eller utan alla mina andra vänner.

När jag pratade med Jenny så kom vi in på ämnet respektlösa människor, bland annat då någon hade betett sig som ett tvättäkta svin mot henne i lördags när hon var på en releasefest för sin brors band. Here comes the bitching!! Jag kan personligen inte förstå hur man kan bete sig som ett svin och inte själv komma på tanken vad det är man faktiskt sysslar med, eller hur man behandlar andra runt omkring sig! Det är som att vissa personer helt enkelt saknar några gener som vi vanliga människor med normal social begåvning innehar, som gör att de tror att de kan behandla folk hur som helst. Har inte vi alla människor en medfödd moral? Om inte, lär man sig inte denna moral genom sin familj? Eller genom åren när man mognar, växer upp och lär sig från sin omgivning?

Min fundering är om dessa människor skulle tycka det var acceptabelt om någon betedde sig som de gör mot, låt oss säga deras familj? Eller deras vänner och flick/pojkvänner? Egentligen borde de tycka det är helt okej eftersom de själva anser att det är okej att de beter sig respektlöst mot andra! Då borde det vara okej för andra att bete sig så också. Eller hur? 

Jag har även själv råkat ut för en människa som jag direkt skar av alla band med, och det berodde främst på hans synsätt på det här med respekt. Detta var för någon månad sen och killen var någon som kände någon som kände någon klasskamrat till mig och på något sätt lyckades han få komma med när vi satt ute och drack kaffe. Han ansåg att om en tjej lät sig utnyttjas så förtjänade hon ingen respekt för hon ville inte ha den. Jag var sååååå nära på att slänga mitt kaffe i ansiktet på skitstöveln! Oavsett hur en tjej (eller även en kille) reagerar på hur hon/han blir behandlad så är det ju personen som utnyttjar som är svinet! Bara för att en tjej, t ex går med på att en kille fotograferar henne i bikini så innebär ju inte det att han måste lägga upp bilden på facebook, eller att hon har gått med på det!  Det innebär att hon kanske tyckte att han skulle hålla det för sig själv, så varför ska hon få skit för att han beter sig som ett svin och lägger ut ett foto utan tillåtelse?! I såna här fall blir det ju tyvärr tjejen som får alla glåpord och blir kallad namn för att hon ställde upp...

Och nej, innan någon tänker tanken så var det inte detta som hände Jenny, men det är inte min plats att berättade vad heller. Men det jag gillar med Jenny är att hon nästan alltid kan se saker från den positiva sidan. Hon fick se en annan sida av en vän som hon inte visste fanns, men nu vet hon och då kan hon också radera den här människan från sitt liv, istället för att gå runt och fortsätta bli lurad att tro att det är en reko person. Hon är klyftig min vän. :) Bara så tråkigt att det finns personer som inte kan förstå att deras respektlösa handlingar kan förstöra hela kvällar för vissa. 

Men ja, till lite roligare saker nu då! Det har gått väldigt bra med Lazarus och vi börjar få honom i lite bättre form iallafall. Han är inte lika lönnfet längre och nu satsar vi allt på att öka upp hans kondition och bygga muskler. Stackaren är ojämnt musklad så han går ojämnt när han går i höger varv. Men ja, jag ska inte tråka ut er icke-ryttare med sånt här. I allafall så ahr han blivit god vän med alla på ridskolans privatstall och för att hjälpa oss på traven med att få honom att gå ner i vikt så får han gå lektion en tre gånger i veckan. Då rids han två gånger de dagarna, men lektionerna är inget tufft, utan han får gå med nybörjare på ryggen och med en som leder och han verkar inte ha något emot det alls. 

Ja, och mitt "lilla" projekt börjar närma sig. Oj, vad vi har pluggat på om allt från hästens historia till evolution, till antropologi. Tro mig, antropologi är faktiskt en viktig del i allt. Att förstå hur människan kan ha betett sig kan vara avgörande för att vi ska veta om ett fynd vi gör är relevant eller om vi ska skicka det vidare. Men ja, väskan ska iallafall packas, och det är svårt att veta vadman behöver ha med sig. Jag kommer ju mellanlanda hemma mellan de två delar som projektet utgörs av så det är två veckor i taget som gäller. Håll tummarna för att vi faktiskt hittar något på den korta tiden! 

En annan glad nyhet är att en tjej från min klass som heter Marya har fått stipendium hon också för att få följa med till en utgrävning i Kenya! Hoppas hon kommer få det galet bra och att hon hittar många intressanta saker! Marya är från Ryssland och påstår själv att hon säkert kommer fatta eld, men jag tror solen kan göra våran lilla babouschka allt gott! :) 

Så, nu har jag lättat mitt hjärta och uppdaterat er och nu är det dags för mig att cykla iväg till skolan för en liten föreläsning om mytologins betydelse i det moderna samhället. Ska bli fett kul! :) Kram på er mina vänner!  
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack för ditt stöd bästa Katta! Synd att du inte kunde vara där dock...

2012-03-27 @ 12:25:06
URL: http://paraworld.blogg.se/
Postat av: Ricard med bara C

Verkligen jättesynd! Jag och Jonne fanns dock där i din frånvaro. :)



Så glad att allt verkar gå så bra för dig! Massa kramar!

2012-04-05 @ 10:17:24
URL: http://casselhag.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0